Olkapää- ja polvikipu

Kiropraktikolta saa apua myös muihin kuin selkärangan alueen vaivoihin. Moni meistä kärsii kipeästä lonkasta. Mistä kipu lonkan alueella sitten voi johtua?

Lonkkanivelessä voi olla kulumaa tai itse lonkkanivel voi aiheuttaa ongelmia ja tämä puolestaan aiheuttaa sen, että kävelytapamme ja asentomme muuttuu. Lonkkanivel on iso pallonivel ja sen ympärillä on isoja lihaksia, kuten pakara- ja reisilihakset. Näillä lihaksilla on suuri merkitys kävelylle ja asennolle.Muuttunut kävelytapa voi puolestaan aiheuttaa kipuja ja oireita lantion alueella, nivusissa, alaselässä ja alaraajoissa, kuten polvissa.

Hoidollisesti on tärkeää palauttaa mahdollisimman luonnollinen askellus. Tällöin hoidamme myös lonkkaniveltä ympäröivää kudosta, joka on kärsinyt, kireä ja jäykistynyt. Kudosta hoitamalla saamme liikkuvuuden ja askelluksen kuntoon ja kävely paranee. Monet muutkin raajaongelmat ovat hoidettavissa vastaanotollamme. Tieteellistä näyttöä manipulaatio- ja mobilisaatiohoidon tehokkuudesta on myös olka- ja hartia-alueen kipuun ja kyseisten alueiden toiminnallisiin vaivoihin, jäätyneeseen olkapäähän, käsi-ja kyynärpääongelmiin, rannevaivoihin sekä polvikuluman ja polvilumpion kiputiloihin ja plantari faskiittiin (jalkapohjan kipuoireeseen, joka edeltää luupiikin syntymistä).

Ruoholahden Kiropraktikkoasemalla kyseisten raajaongelmien hoitoon on erikoistunut Samantha Buchanan. Hän on ainoana Suomessa toimiva C.C.E.P (Certified Chiropractic Extremity Practitioner) tutkinnon suorittanut raajakiropraktikko. Tule Samanthan luo tutkimukseen, niin saat tietoa siitä, miten hän voi auttaa sinua.

Meiltä saat myös jalan asentoa korjaavat tukipohjalliset. Lue lisää tukipohjalliset -sivulta. Saatavilla on sekä mittatilaus- että standardipohjallisia korjaustarpeesta riippuen.